Hotel Ryder

De Code verantwoordelijk voor hotelbrand.

Omdat steeds meer hotelgasten op zoek zijn naar een unieke beleving, is er in Den Bosch ruimte voor een ander geluid naast de grote ketenhotels. Op Fort Isabella - waar ook de Code gevestigd is - komt Hotel Ryder. Terwijl onze overburen het pand verbouwen, zetten wij het merk in de steigers. Een branding traject om je vingers bij af te likken.

Sweet spot tussen de natuur en de stad.

De locatie verenigt het beste van twee werelden met natuurlijke rust en een bruisende stad in de buurt. Fort Isabella ligt in Vught en tegelijkertijd aan de rand van de bourgondische binnenstad van ’s-Hertogenbosch. Natuur- en wandelgebieden zitten ook in de buurt.

Terug in de tijd.

Field research tussen de steigers door team de Code.

Verschillende gasten worden doelgroepen.

Ook interieurontwerp geeft richting aan de branding.

Een merk dat staat voor vrijheid.

De naam van het hotel is afgeleid van Het Regiment Wielryders, van 1922 tot 1940 gelegerd op Fort Isabella. Ze leverden een dappere strijd, maar tegen een hoge prijs. De merknaam is een eerbetoon aan de dappere mannen die streden voor onze vrijheid. De vrijheid staat ook in de branding van het hotel centraal.

Voel je vrij en doe alsof je thuis bent.

In plaats van standaardkamers en een saaie receptie draait alles om een huiselijke omgeving waar iedereen welkom is. Het kloppend hart van het hotel is een living voor gasten, passanten en buurtgenoten. Ryder gaat voelen als een tweede thuis waar je kunt doen en laten wat je wilt.

De ontwikkeling van een logo, de kleuren en de beeldtaal.

Exercities voor het logo. We gaan graag de breedte in.

Binnen de kaders werken we twee richtingen helemaal uit in een brand world en moodboards.

We ontwikkelen een Ryder beeldmerk. Twee Y's vormen samen een eigenzinnig wiel.

Feel free to go ahead and do whatever.

Van een refresh van het logo en kleurgebruik tot andere elementen.

Claims en kleuren in een moodboard.

Interieur en huisstijl.

De visuele identiteit van Hotel Ryder borduurt verder op de sfeer van het interieur: een stadshotel met een vintage vibe. Het kleurenpalet bestaat uit natuurlijke kleuren die rust uitstralen. De typografie sluit daarbij aan.

Een preview online.

Een website kondigt aan wat komen gaat, in de sfeer van het hotel. Wanneer de opening nadert, tuigen we deze verder op en verzorgen we een campagne die Hotel Ryder tot ver buiten de regio bekend gaat maken.

Mag jouw merk ook in de steigers?

Bel of mail met projectmanager Samantha.