Qconcepts

Toewijding als antwoord.

De financiële sector staat voor een uitdaging. Maar liefst 25% van de accountancykantoren stopt met controles, en goede professionals verlaten het vak verlaten door werkdruk en onvrede. Qconcepts brengt een ander geluid. De Code vertaalt dat geluid naar een complete strategische en visuele rebranding.

Het strategisch fundament.

Graven. Praten. Schaven. Heel vaak en heel veel. Samen met merkstrategen Arthur & Brent doken we in het DNA van Qconcepts. In verschillende brainstorms komt alles ter tafel. Zelfs een nieuwe merknaam passeert de revue. Wel dertig zelfs.

Iedereen mag zijn ideeën delen.

Ontdek wat je organisatie echt doet bewegen.

Iedereen over de streep?

De accountants en financieel adviseurs van Qconcepts doen verschillende soorten werkzaamheden voor verschillende type klanten. Maar wat is nou het ding dat ze allemaal gemeen hebben? Wat is de bindende factor en tegelijkertijd het onderscheidend vermogen? Uiteindelijk blijkt het maar om één ding te draaien om klanten goed van dienst te zijn: toewijding. Vanaf dat moment is Qconcepts het kantoor met dedicated accountants en financial advisors.

Bij De Code snappen ze wat ons bedrijf nodig heeft. Een vaag verzoek werd een prachtig ontwerp en onze ‘concrete plannen’ werden nog betere uitwerkingen. En dat alles met goede onderlinge communicatie. Fijn: we weten waar we aan toe zijn.”

Anouk de Bresser, Communicatieadviseur

Ook in employer branding staat dedication centraal. Om het beste uit professionals te halen staat Qconcepts voor ze klaar. Werken bij Qconcepts gaat op basis van betrokkenheid en tegen de standaard van 60-urige werkweken in.

De visuele identiteit.

In deze fase zijn we opnieuw het bos ingegaan. Om alle visuele facetten van het merk te verkennen. Logo-ontwikkeling, typografie, kleurgebruik, vormgeving. Toegepast op een simpel visitekaartje, een mailhandtekening, een campagne, een dynamische website. Om het nieuwe merk neer te zetten, zoeken we overal naar inspiratie en maken we samen met de klant de beste keuzes.

Allereerst de breedte in. Zo zien we welke kanten we op kunnen.

Dan focus aanbrengen met een aantal richtingen.


Het gekozen ontwerp is stevig en modern. Het kleurschema is speels, maar tegelijkertijd to-the-point. Hiermee helpen we Qconcepts zich te onderscheiden van de grijs-met-donkerblauwe massa. De Q is te interpreteren als een taartdiagram, maar geeft ook een beweging aan. Een beweging naar waar het om draait: dedicated accountants & financial advisors.

kick-off die campagne.

Dedicated is niet zomaar een belofte. Het verhaal erachter mag gehoord worden. Een lijvig manifest in het Financieel Dagblad vormt het startschot van de campagne. De boodschap wordt online vertaald naar longreads en super compacte online ads. Alle touchpoints raken we zorgvuldig aan. Zodat de doelgroep niet alleen weet dát Qconcepts bestaat maar ook wáár Qconcepts voor staat.

De boodschap wordt online vertaald naar longreads en super compacte online ads.

De primeur is voor het personeel

Maar niet voordat we intern uitpakken. Het nieuwe merk verdient een feestje dat we corona-proof vieren. In kleine groepen en over verschillende tijdvakken wordt elke Q'er meegenomen in het nieuwe merk. Van a tot z. Zodat er maximaal draagvlak ontstaat voor het nieuwe verhaal.

De Code verzorgt een top notch presentatie. Met een gratis hoodie voor iedereen. Weer eens wat anders dan een stropdas.


Een menselijke merkfilm over toewijding.

dit is nog maar het begin.

De komende tijd blijven we het vernieuwde Qconcepts merk laden volgens het brandbook dat we zelf ontwikkeld hebben. Met opvallende boodschappen die laten zien dat accountancy ook anders kan. We zijn zelf ook een beetje trots geworden op alles waar het merk Qconcepts voor staat.

Bij De Code weten ze tot de kern te komen en hebben ze daarin onze organisatie op een top wijze meegenomen!

Cor Pijnenburg, Co-founder en Partner

Ook zin in een opgefrist merk?

Bel of mail met projectmanager Samantha.