Wesselman

Hoe de ‘How’ het verschil maakt voor Wesselman

“Wij zijn wezenlijk anders.” Het zijn de woorden waarmee we Wesselman accountants en adviseurs leren kennen. Een flink kantoor met ruim 150 medewerkers in Helmond en Eindhoven. Via een nieuwe website wil het kantoor een vlijmscherp verhaal delen met potentiële klanten en medewerkers. Wat begint als ‘project nieuwe website', loopt anders dan verwacht. 

Wat wij doen
Strategie
Branding
Visual identity
Web design

Over Wesselman
Accountants & adviseurs
150 medewerkers
Top 50 accountantskantoren

Hoezo anders?

Tijdens een merksessie - op de golfclub waar Wesselman graag een balletje slaat - gaan we op zoek naar het verhaal achter het merk. Tijd om elkaar recht in de ogen te kijken. Wat maakt Wesselman anders dan al die andere accountants? In de ‘What’ zit het verschil niet; de diensten van Wesselman vind je ook bij andere kantoren. Ook de ‘Why’ is niet helemaal uniek in de branche: ondernemers verder helpen is een veelgehoorde belofte die ook binnen Wesselman als drijfveer geldt. Dus zit het goud van Wesselman in de ‘How’, in de manier waarop ze samenwerken met klanten. “Zakelijke vrienden”, in hun eigen woorden.

Een merkverhaal verzin je niet.
Het komt recht uit het hart van je organisatie.

Hoezo vrienden?

Wederom een kritische vraag: wil je echt beste vrienden worden met je klanten, of streef je naar een professionele samenwerking met de prettige kenmerken van een vriendschap? De crux dient zich aan: de samenwerking van Wesselman met klanten en collega’s vertoont veel parallellen met een vriendschap. Goede vrienden varen blind op elkaar. Op goede vrienden kun je altijd rekenen. En goede vrienden ben je voor langere tijd.

Alles anders.

Het nieuwe merkverhaal van Wesselman is een frisse wind die vraagt om meer dan een nieuwe versie van de website. Wesselman heeft zich ontwikkeld tot een serieuze speler in de top-50 accountantskantoren van Nederland. Het kantoor biedt zeer hoogwaardige dienstverlening voor een breed klantenpakket. Van snelgroeiende start-ups en regionale familiebedrijven tot en met corporates en multinationals. Wesselman is de bestaande huisstijl ontgroeid en kan visueel een makeover gebruiken. Met een eigen verhaal en een eigenzinnige identiteit kan Wesselman opvallen in de branche en is het merk toch anders dan de rest. Onze designers bijten zich vast in een nieuwe visuele identiteit die aansluit op de nieuwe pay-off: Nu telt voor later.

Het merkverhaal van Wesselman.

De nieuwe site draagt het merk.

Waar het allemaal om begon, wordt natuurlijk ook geleverd. Samen met de online specialisten van Lameco verzorgen we een nieuwe website waar alles Wesselman samenkomt. De website is de belangrijkste drager van het nieuwe merk. Hier kunnen we laten zien hoe Wesselman graag samenwerkt en wat het kantoor nu en in de toekomst voor ondernemingen kan betekenen. Een trots visitekaartje voor een bijzonder merk.

Waarmee maakt jouw merk het verschil?

Ontwikkel je (visuele) identiteit met de Code. Neem contact op met Samantha.