Wienerberger

Hoe vertaal je een corporate merkstrategie naar krachtige visual branding?

Wienerberger is een internationale marktleider in keramische bouwproducten zoals stenen en dakpannen. Het merk heeft zich ontwikkeld van een producent tot een partner voor klanten. Arthur & Brent verwerkte deze ontwikkeling in een nieuwe merkstrategie, de Code vertaalde die naar een visuele merkidentiteit.

Wat wij doen
Branding
Visual identity
Employer branding
Web design

Over Wienerberger
Europa's grootste fabrikant
1000 medewerkers in NL
19 productielocaties in NL

De uitgangspunten.

Wienerberger neemt samen met klanten, collega's en partners haar verantwoordelijkheid in de bouwkolom. De centrale boodschap die het merk naar de buitenwereld gaat uitdragen is dat je samen met de kracht van Wienerberger het verschil kunt maken, op verschillende toepassingsgebieden.

Onze uitdagingen.

Hoe geven we de nieuwe strategie een plek binnen de bestaande visuele identiteit van Wienerberger? Hoe krijgen we consistentie in de kracht van Wienerberger? Alle huisstijlelementen willen we duidelijk definiëren, aansluitend bij de ambities van het merk. Van beeldtaal en tone of voice tot en met lay-outs en kleurgebruik. Zodat iedereen die aan de slag gaat met communicatiedragers gebruik kan maken van dezelfde uitgangspunten.

Wienerberger vangen in beeld.

Voor fotografie hebben we meerdere scenario's vastgelegd. Daarnaast hebben we een beeldformule ontwikkeld die laat zien in welke situatie welk beeld ingezet moet worden. Van corporate beelden die de Why van Wienerberger raken tot aan toepassingen van verschillende producten.

Samen innoveren.

Met de kracht van Wienerberger

Bouwoplossingen en -materialen.

Geen regels maar inspiratie.

Een website is geen beurswand. Een catalogus geen social kanaal. Met praktische templates en duidelijke uitgangspunten maken we de huisstijl tastbaar voor iedereen die ermee gaat werken. Meer dan regels willen we vooral inspiratie bieden aan ontwerpers van communicatiemiddelen.

De oplossing: een online brand manual

Een online manual zet alle uitgangspunten helder uiteen. Op een interactieve manier en toegankelijk voor iedereen. Bovendien is de online omgeving dynamisch: toevoegingen en kleine aanpassingen zijn op elk moment mogelijk.

Employer branding als verlengstuk.

Uit de corporate strategie vloeit ook employer branding. Om personeel te vinden en binden hebben uitingen ontwikkeld die werknemers onderdeel maken van het merk. De kracht van Wienerberger zit niet in stenen maar vooral in de mensen die er werken.

Kan je de uitstraling van je merk wat extra power gebruiken?

Vraag het de Code. Neem contact op met Samantha.