Kleyn Trucks

Een slimme campagne: tweedehands bedrijfswagens van een eersteklas merk

Al meer dan een eeuw is Kleyn Trucks een vertrouwde naam in occasions. Truckchauffeurs en ondernemers kunnen er terecht voor betrouwbare trucks en trailers. Op brancheniveau kampt de handel in tweedehands voertuigen met een negatieve beeldvorming. Met een imagocampagne laten we zien dat Kleyn meer in huis heeft dan een grote voorraad.

Wat wij doen
Merkpositionering
Conceptontwikkeling Imagocampagne
Campagne assets

Over Kleyn Trucks
Familiebedrijf sinds 1919
Marktleider in Nederland
150+ medewerkers

Onderzoek in plaats van aannames

Is het imago van Kleyn Trucks wel zo slecht? Voor we aan de campagne beginnen, voeren we een uitgebreid online onderzoek uit onder klanten en prospects. Dat levert waardevolle inzichten op. In de kwaliteitsperceptie zit een stijgende lijn en de doelgroep weet nog onvoldoende over belangrijke extra services zoals garantie, snelle levering, financiering via zusterbedrijf Fynanch en onafhankelijk advies. Terwijl dat nu juist is waarom je als ondernemer bij Kleyn Trucks aanklopt.

De oorsprong van Kleyn Trucks zit nog steeds in het merk vervat.

Kleyn Trucks: slimmer ondernemen

De doelgroep van Kleyn Trucks omvat alles van eigen rijders tot grotere transportbedrijven, allemaal chauffeurs voor wie transport core business is. Omdat al die klanten kunnen rekenen op een grote voorraad voertuigen, goede garantie en snelle financieringsmogelijkheden, wordt het interne motto ‘Wees slimmer’ van Kleyn Trucks ons vertrekpunt. Dit motto vertalen we door naar Denk slimmer, denk Kleyn, een campagne die de kwaliteit van het aanbod en de service van het merk onderstreept. De campagne toont recente modellen trucks die ogen als nieuw, want dat is de kwaliteit waar Kleyn voor staat.

Door mee te denken met hardwerkende ondernemers en fleet managers, vinden klanten altijd een voertuig dat past bij hun bedrijf.

Twee campagnes met een eigen gezicht

Tegelijk met deze campagne lanceren we ook een campagne van zustermerk Bestelbus.nl. Hoewel ze hetzelfde DNA delen, onderscheiden beide merken zich duidelijk van elkaar. Zowel de boodschap, de visuele uitstraling als de gekozen middelen zijn helemaal afgestemd op de verschillende doelgroepen. De enige overeenkomst tussen beide merken zijn de kernwaarden van het moederbedrijf.

Ga naar de case

Jouw merk slim in de markt zetten?

Stap in bij de Code. Neem contact op met Wendy.