OMW2

Een dynamisch merk in een overvolle markt.

Vroeger had je tankpassen, nu zijn er mobiliteitsoplossingen. Op die markt is XXImo een grote speler. Zij zijn er behalve voor grote jongens ook voor zzp'ers met een in huis ontwikkelde mobiliteitsoplossing. Over alles is nagedacht. Nu nog een naam, een visuele stijl, messaging en de communicatiemiddelen. That's were we come in.

Een propositie die de doelgroep raakt.

De mobiliteitsmarkt is een volle vijver met grote, internationale partijen en snelle startups. Geen enkele concurrent heeft echter zo'n compleet aanbod als XXImo, tegen tarieven die ook nog eens concurrerend zijn.

*strategisch onderzoeken

Design en merkidentiteit vastleggen

XXImo ZZP (werktitel) bevindt zich in het gezelschap van Lidl, CitizenM en Knab; merken die hoge kwaliteit leveren zonder dat je de hoofdprijs betaalt. De propositie dient zich al snel aan: maximale mobiliteit tegen minimale kosten.

Een toffe naam en stijl.

XXImo ZZP heeft alle toeters en bellen die handig zijn voor de zelfstandige zakelijke rijder. Het zijn er zelfs te veel om op te noemen. Gaan we ook niet doen. In plaats daarvan kijken we naar het drukke leven van de zelfstandig ondernemer. Als zzp'er wil je aan het werk zijn en geen tijd verliezen aan randzaken. Je wil één abonnement waarmee je zonder gedoe tankt, treint, laadt, parkeert, fietst, Ubert of scootert. Onderweg naar je volgende afspraak.

Dus bedachten we een naam die daar perfect bij aansluit: On My Way To. Geformuleerd als een appje tussen de bedrijven door: OMW2.

“OMW2 is als merknaam net zo snel als het berichtenverkeer van een drukke ondernemer.”

Luka, motion designer.

Allereerst de breedte in. Zo kijken we welke kanten we op kunnen.

Van een statisch ontwerp...

Naar een dynamisch logo dat past bij mobiliteit. Knipogend naar bekende emoji's.

Het brand manual legt de complete visuele identiteit vast.

Als je denkt aan de betekenis van de naam de Code, dan roept dat bij mij allerlei dingen op; de Code kraken om succes te behalen bij je doelgroep. De Code om iets moois te programmeren/bouwen, De Code geeft ook structuur aan. Allemaal elementen die ik terug zie in onze nauwe samenwerking. Naast deze elementen het allerbelangrijkste; de mensen van de Code. Zij hebben er mede voor gezorgd dat OMW2 een vliegende start kreeg. Chapeau!

Jeanot Knols, Head Online Sales & Marketing

En we zijn onderweg!

Er zijn nogal wat touchpoints om in te vullen. Behalve online advertising, website en een onboarding tool hebben we vorm gegeven aan pasjes, socials, correspondentie en animaties. Alles om de doelgroep even stil te laten staan bij een heldere belofte: slim en voordelig onderweg. Met een paar keer klikken start je je abonnement en kun je gaan en staan waar je wil. Niets staat XXImo in de weg om deze markt met succes te veroveren.

Alle social kanalen perfect ingericht.

Introductiecampagne via social advertising.

Op een positieve manier een boodschap achter laten doe je met deze ansichtkaarten.

Heldere facturen in plaats van ingewikkelde nota's.

Jouw merk in de markt zetten?

Bel of mail met merkstrateeg Bas.