Wat wij doen
Branding
Content
Campagne
Website (Webflow)
Over Café Jopie
Nieuw café aan de Johan Cruijff ArenA
Onderdeel van Levy Europe en Compass Group
Horecaconcept voor 3 doelgroepen

Begin mei is er alleen nog een idee. Op 1 augustus opent Café Jopie de deuren. In de tussentijd hebben we het horecaconcept vertaald naar een uitnodigend merk, samen met opdrachtgever Levy en interieurpartner Verel. Van branding en website tot menukaart en signing.



In een gezamenlijke sessie bepalen we het gevoel van Jopie: open, warm en toegankelijk. Met een flexibel interieur dat knipoogt naar de Jordaan richt Café Jopie zich op verschillende doelgroepen: voetbalfans, concertbezoekers, zakelijke klanten en vriendengroepen. Het ene moment is het een bruisende fanzone met pitchers bier, het andere moment willen gasten er rustig lunchen met goede wifi.
Ledschermen, belichting, meubilair en muziek maken het interieur van Jopie aanpasbaar voor verschillende gelegenheden. Die flexibiliteit brengen we ook onder in het merk. In een stedelijke omgeving waar beton en hoogbouw overheerst, brengt Café Jopie altijd de sfeer die je op dat moment zoekt: just the right vibe!
De huisstijl sluit naadloos aan op de sfeer van het interieur: natuurlijke kleuren, ronde vormen en duidelijke typografie. Zo ontstaat een schaalbare merkidentiteit met een design systeem.






Omdat het café nog niet open is wanneer het merk gelanceerd wordt, gebruiken we AI om de eerste beelden te maken. Van interieurimpressies tot sfeerfoto’s. Zo ontstaat al vroeg de juiste uitstraling. Voor de website ontwikkelen we een GPT die in één dag vijftig SEO-pagina’s schrijft en voorziet van visuals. Superefficiënt en helemaal on-brand.

Dit is een AI beeld.

Dit is een echte foto.

Dit is een AI beeld.

Dit is een echte foto.
Met onze fullservice aanpak gaan we niet alleen voor positionering, branding en website maar richten we ook alle kanalen in: Google, Meta, Tripadvisor en Maps. De campagnes spreken verschillende doelgroepen aan, van zakelijke gasten tot concertgangers. Ook in de omgeving is Café Jopie goed te vinden: dankzij outdoor signing en een gastvrij team weten vriendengroepen, collega’s en fans de weg naar het café te vinden.


Café Jopie begint met een stevige basis. Binnen 2,5 maand ontstaat er een compleet merk met website, content en campagnes. Al snel komt 10% van het verkeer via de AI-gegenereerde SEO pagina’s en zetten de eerste bezoekers voet over de drempel. Alle disciplines van de Code werken lekker samen aan dit Amsterdamse café met een internationale touch. Hier worden we nou écht blij van.
Wij geloven dat een strakke briefing zorgt voor betere resultaten en een fijne start van onze samenwerking. Laat je email adres achter en ontvang ons gratis briefingsdocument.
