G&O

Gooi het roer om naar een nieuwe koers.

Woningcorporatie Het Gooi en Omstreken is werkzaam in zes gemeenten in het Gooi, de Vechtstreek en Eemland. In de loop van de tijd is het werkgebied uitgebreid door fusies en uitbreidingen en biedt de woningcorporatie huisvesting aan nog meer huishoudens. De corporatie merkt dat het merk niet meer past bij de frisse, ambitieuze organisatie die ze inmiddels zijn. Bescheidenheid en ingetogenheid maken steeds meer plaats voor trotse werknemers, dat gevoel mag een plek krijgen in alles wat het merk uitdraagt.

Graven in het Gooi.

Een goede positionering is relevant, onderscheidend, geloofwaardig en duurzaam; het geeft voor langere tijd de richting aan de organisatie. Samen met onze strategische vrienden van Arthur & Brent gaan we graven in Het Gooi en Omstreken. In verschillende sessies spreken we medewerkers, bewoners en managers die stukje bij beetje de contouren en de ambities van de het merk vormgeven. Vragen over de kracht van het merk en waar ze op willen bouwen, stonden centraal. We graven ons zo diep in dat we voor even onderdeel van de corporatie zijn. Zo krijgen we een haarscherp beeld van de merkidentiteit van Het Gooi en Omstreken. De propositie staat, wat volgt is de vertaling naar het merk.

Gewoon goed wonen.

Op zoek naar een passende tone of voice.

We gaan graag de diepte in.

Een nieuwe merknaam.

Wat blijkt? Niet alleen de nuchtere pay-off ‘Gewoon goed wonen’ sluit niet langer aan bij het ambitieniveau van het merk, ook de merknaam is aan vernieuwing toe. In de volksmond spreekt men van ‘Gooi en Om’. Dat kan daadkrachtiger. En zo wordt G&O geboren: een nieuwe merknaam die duidelijk familie is van de oude en daarmee gemakkelijk geaccepteerd wordt onder medewerkers, bewoners en relaties. De keuze voor een subtiele naamswijziging doet recht aan het 50 jarig bestaan van de corporatie.

Verkennen en ontwerpen.

De nieuwe visuele identiteit zorgt dat G&O zowel vertrouwd als nieuw aanvoelt. Zo vernieuwen we het merk zonder te vervreemden. Ook stilistisch en visueel zijn we niet over één nacht ijs gegaan en hebben we alle mogelijke varianten van de visuele identiteit verkend.

Schetsen, ontwerpen, weggooien, aanscherpen.

Stijl-exercities met verschillende kleurstellingen in combinatie met typografie.

Het definitieve logo-ontwerp.

Alle design elementen worden zorgvuldig uitgedacht.

“Ik ben enorm trots op het eindresultaat. Een frisse en persoonlijke uitstraling die veel meer recht doet aan de onwijs leuke organisatie die wij zijn, nu én in de toekomst. Ons nieuwe merk geeft energie! Ik bedank Arthur & Brent en De Code voor de fijne samenwerking.”

Mieke Wester, Communicatieadviseur van G&O.

Een boodschap voor de huurders.

Met gepaste trots en tromgeroffel wordt het merk gelanceerd. Alle kanalen nemen we mee: van PR tot social, van website tot busjes en werkkleding. Dit nieuwe merk zal niemand ontgaan.

Het is een feestelijke dag geworden voor alle medewerkers.

Een geweldig magazine speciaal voor de huurders.

Hulp bij rebranding?

Bel of mail met projectmanager Wendy.