Wat wij doen
Merkpositionering
Conceptontwikkeling
Merk richtlijnen
Over Kind&co ludens
Tweede grootse kinderopvangmaatschappij van NL
4500+ medewerkers
450+ locaties
Wanneer Ludens en Kind & Co fuseren, ontstaat de tweede grootste kinderopvangorganisatie van Nederland. Twee verschillende organisaties die één pedagogische visie delen. Dankzij de fusie wordt een nieuw maatschappelijk merk geboren: Kind&co ludens. Een fantastische aanleiding voor een kleurrijke rebranding.
Voordat we onze tanden zetten in de wereld van fruithapjes en buitenspelen, heeft Kind&co ludens een strategisch traject doorlopen met Arthur & Brent, met een eenduidige merkpositionering naar alle stakeholders als resultaat. Het nieuwe merk opereert vanuit het pedagogisch hart, waarmee op alle locaties de ontwikkeling van kinderen gestimuleerd wordt. Kinderopvang heeft als branche een flinke ontwikkeling doorgemaakt en Kind&co ludens loopt daarin voorop. Pedagogische professionals spelen een steeds grotere rol in het leven van de kinderen die dagelijks over de vloer komen bij een gastouder, kinderdagopvang, BSO of voorschoolse educatie.
Als maatschappelijke kinderopvang heeft Kind&co ludens geen winstoogmerk, in tegenstelling tot andere grote spelers in de markt. De organisatie investeert liever in de ontwikkeling van kinderen en haar medewerkers. Door pedagogisch medewerkers op één te zetten bij elke beslissing die genomen wordt, creëert Kind&co ludens elke dag gelijke kansen voor zo veel mogelijk kinderen. Daar word je toch blij van?
Kleur gevenBinnen het corporate merk is het belangrijk dat iedere locatie eigenheid behoudt en unieke eigenschappen blijft uitdragen, bijvoorbeeld een sport-BSO of een antroposofische kinderopvang. Ook het lokale karakter moet blijven. Kind&co ludens wil onderdeel zijn van de wijken waarin ze zitten en werkt daarom nauw samen met scholen, buurten en gemeenten. Het eigen karakter van de locaties en de waardevolle expertise van de pedagogisch medewerkers komen terug in de nieuwe pay-off: wij kleuren de toekomst. Een sterk statement dat past bij een kinderopvangorganisatie van dit formaat. Als grote kinderopvangorganisatie maken ze echt een verschil en we zijn apetrots dat we daaraan bij mogen dragen.
Kind&co ludens heeft veel locaties met extra aandacht voor sport, cultuur, natuur of bijvoorbeeld levensbeschouwing. Die diversiteit mag het merk ook uitstralen. Daarom ontwikkelen we een dynamische visuele identiteit waarin het corporate logo vaststaat en medewerkers zelf kleuren kiezen voor hun eigen locatie. In de aanloop naar de lancering geven pedagogisch medewerkers online hun voorkeuren aan, waarmee ze de toekomst van hun eigen locatie letterlijk kleur geven en er draagvlak ontstaat voor de nieuwe huisstijl.
De nieuwe visuele identiteit wordt in verschillende fases gelanceerd. Intern trappen we af met een video via Whatsapp, met daarin de oproep aan alle medewerkers om de kleuren voor hun locatie te kiezen. Het nieuwe merk wordt feestelijk gepresenteerd tijdens een groots Kleur De Toekomst-event voor alle medewerkers (hele eer: ook het team van de Code mocht erbij zijn). Alle oude logo’s maken plaats voor de nieuwe en medewerkers krijgen een goodiebag in stijl mee naar huis. Ook de nieuwe website gaat live op deze dag. In een online brandmanual staan alle kenmerken van het nieuwe merk zorgvuldig vastgelegd. Ondertussen is de Code al bezig met de volgende uitdaging: het werkgeversmerk.
Wij geloven dat een strakke briefing zorgt voor betere resultaten en een fijne start van onze samenwerking. Laat je email adres achter en ontvang ons gratis briefingsdocument.