STEK

Een nieuwe vorm van samenleven.

Wat wij doen
Projectcommunicatie
Branding
Website

Over STEK
Compacte en duurzame erfwoningen
Initiatief van ZAYAZ & Joost
200 sociale huurwoningen

De Bossche woningcorporatie Zayaz heeft ambitieuze plannen. Vinexwijk De Groote Wielen uitbreiden met een tijdelijke én duurzame wijk waar bewoners klein wonen en veel delen. Onder andere een erf. Vergeet traditionele rijtjeshuizen, STEK is een andere buurt. Ieder erf vormt een eigen gemeenschap in een groene omgeving. STEK bestaat uit 12 erven met in totaal zo’n 200 houten woningen.

De ambities van STEK zijn duidelijk vanaf het begin.

Een merkpositionering die stelling inneemt.

Meer leefruimte en minder parkeerplekken.

STEK past niet bij iedereen

Iedereen die staat ingeschreven bij de woningbouw mag zich aanmelden voor een sociale huurwoning. De kwaliteit van de aanmeldingen is heel belangrijk. We gaan op zoek naar huurders die zich thuis voelen bij het concept van deze wijk. De campagne richt zich op de juiste match, zoals bij een vacature. Iedereen mag reageren maar een werkgever zoekt de juiste persoon op de juiste plek. Dus geeft de communicatie een belangrijk signaal af: als je hier woont, wordt er wat van je verwacht. En jij mag wat van je buren verwachten. Behalve een postcode deel je ook grond, opslagruimte en zelfs elektrisch vervoer met elkaar. Daar moet je wel voor open staan.

Naar een logo zo gevarieerd als de bewoners

Variatie en natuurlijke elementen in de visuele identiteit

Elk STEK erf is een gemeenschappelijk stuk grond waar de aangrenzende bewoners samen invulling aan geven. Volgens een thema dat ze samen bedenken. Al die erven samen vormen een wijk als een lappendeken, met groen als rode draad. Variatie, persoonlijke invulling en de natuur zijn belangrijke pijlers van het merk STEK, daarom laten we die terugkomen in een rijke visuele identiteit.

De Code introduceert Erfgenoten

STEK zoekt niet zomaar bewoners. STEK zoekt Erfgenoten. De Code introduceert een nieuw begrip om de gedroomde bewoners te typeren. Mensen die samen genieten van hun erf. In de communicatie inspireren we bewoners om een thema voor hun erf te bedenken. We leggen duidelijk de pijlers van het project uit. Via een online test kunnen potentiële huurders uitzoeken of STEK bij ze past.

De huisstijl en de website zijn open, natuurlijk en dynamisch, net als het karakter van de wijk.

STEK schiet wortel

Zoals te verwachten lopen de aanmeldingen storm. Er staan immers genoeg mensen op de wachtlijst. Veel belangrijker is dat er zich volop bewoners aanmelden die het helemaal zien zitten om samen een erf te onderhouden. De Erfgenoten zijn gevonden. Tijdens de kennismakingsdag is de sfeer positief en vloggen de eerste bewoners over hun plannen. Het nieuwe woonconcept schiet al snel wortel.

Voor een vliegende start.

Wij geloven dat een strakke briefing zorgt voor betere resultaten en een fijne start van onze samenwerking. Laat je email adres achter en ontvang ons gratis briefingsdocument.

Dank je! We hebben je vraag doorgestuurd naar Bas

Sorry, dat ging ff niet zo lekker. Wil je het nog een keer proberen?