XXImo

De herpositionering van een internationale corporate.

De tankpas voor je leasebak? Das war einmal. Zakelijk reizen heeft veel meer te bieden. Naast tanken en laden zijn parkeren, openbaar vervoer en honderd last-mile opties onderdeel van de reis.

XXImo is een van de grootste aanbieders van mobiliteitsoplossingen, die voor werknemers en werkgevers moeten voldoen aan een groot eisenpakket. XXImo helpt fleet managers om de vloot betaalbaar, beheersbaar en duurzaam te houden. Als partner van XXImo zet Reclamebureau De Code al jaren verschillende productproposities in de markt. (OMW2 bijvoorbeeld). Met elke nieuwe introductie ontwikkelt ook het moedermerk zich. Dus komt er een punt waarop je ook het corporate merk in de steigers zet. Samen maakten we de merkpositionering nog scherper, actueler en ambitieuzer.

Wegvoorbereiders in hart en nieren.

Mobiliteit is dus een zeer dynamisch krachtenveld. Aan de ene kant willen gebruikers maximale bewegingsvrijheid, terwijl werkgevers en fleetmanagers behoefte hebben aan grip, gemak en overzicht.  XXImo is een partner die je aan de hand neemt en de weg wijst. En dankzij het Visa netwerk kan XXImo veilig betalingsverkeer garanderen en eenvoudig nieuwe mobiliteitspartners aansluiten.

Leads the way in mobility.

De kern van het merk in een krachtige corporate pay-off. Een concrete belofte in een branche die elke dag verandert. In plaats van eenvoudigweg vraagstukken op te lossen, laat XXImo je zien wat er mogelijk is en implementeert vervolgens oplossingen in je organisatie.

Visueel veelzijdig.

De nieuwe positionering en pay-off vormen het startpunt voor een visuele merkidentiteit waarmee XXImo de toekomst in kan. Van het logo en een kleurenpalet tot en met een beeldtaal die is opgebouwd uit fotografie, illustraties en iconen. De Code geeft het complete merk een flinke upgrade. Dit leggen we allemaal vast in een online brand manual dat de herkenbaarheid en de consistentie van het merk bewaakt.

Van oud naar nieuw logo.

Een opgefrist logo waar alles klopt.

Van een refresh van het logo en kleurgebruik tot andere elementen.

Consistente vormtaal in alle branding elementen.

Een iconenset van 100+ iconen doe je zo.

Soms werken illustraties beter dan foto's.

Branding met een boodschap.

Met alle strategische en visuele bouwstenen creëren we communicatiemiddelen voor alle doelgroepen. Apps krijgen een nieuwe look, de website wordt compleet omgegooid, voor de introductie van  Apple Pay ontwikkelen we een campagne en op inhoudelijk gebied verzorgen we templates voor social posts en whitepapers. Hier vertalen we de branding naar boodschappen die stuk voor stuk het corporate merk versterken. Zo leiden we XXImo mee de toekomst in.

Van virtual cards tot een card die echt kunt vasthouden.

Een totale revamp van de website verzorgden we samen met onze vrienden van Lameco.

Ieder detail van de visual identity hebben we vastgelegd in een online brand manual.

Milo is de handige mobiliteitsapp van XXImo waarmee je reserveert, betaalt, parkeert, administreert en navigeert.

Hulp bij herpositioneren?

Bel of mail met merkstrateeg Bas.